בית » עיצוב הבית » סוגי חלונות ותריסים

סוגי חלונות ותריסים

בחירה נכונה של חלונות ותריסים יכולה להשפיע על כמות האור הטבעי שחודר לתוך חלל הפנים. לכן מומלץ להכיר את ההבדלים בין חלונות ותריסים לפני שמעצבים את הבית או העסק, אך חשוב לא פחות להבין מה מאפיין אותם. הנה המדריך המלא

חלונות ותריסים הם בין הפריטים הדקורטיביים החשובים בחלל הפנים. מלבד התפקיד הפונקציונאלי והאסתטי שלהם, הם אחראיים על כמות האור הטבעי שחודרת לתוך הבית או המשרד. שימוש נכון בחלונות ותריסים יכול לחסוך בהוצאות חשמל ולשפר את האפקטיביות של האור הטבעי. עם זאת, יש מגוון רחב של חלונות ותריסים ולא תמיד קל לבחור אותם.

אלו המאפיינים של סוגי החלונות והתריסים הבולטים:

א. תריסי אלומיניום – אלומיניום הוא חומר גלם שקל לעבוד איתו. הוא קשיח, עמיד בפני שיתוך ובעל ברק מרשים. תריסי אלומיניום מיוצרים לפתיחה, הזזה וגלילה. לכל סוג של תריסי אלומיניום יש מנגנון ייחודי. בעוד תריסי אלומיניום רגילים נפתחים כלפי פנים, בתריסי הזזה יש מספר חלקים שנעים על גבי מסילה קבועה ובתריסי גלילה ניתן לבחור בין הפעלה ידנית, חשמלית או עם שלט רחוק.

ב. תריסי גלילה – אפשר לייצר תריסי גלילה גם מחומרי גלם שהם לא אלומיניום. כאן הבחירה העיקרית היא בין סוגי שלבים שונים: שלב מוקצף או שלב משוך. סוג השלב ועיצובו מותאמים ללקוח על פי גודל החלון והטעם האישי. שלב מוקצף נחשב זול ומגיע במגוון צבעים, לעומת שלב משוך שמיוצר עבור פתחים גדולים. כמו כן, יש תריסי גלילה עם שלב אור שהוא בעל מרווחים קבועים בין השלבים.

ג. תריסי רפפה – אלו למעשה האלמנטים המרכזיים במערכת הצללה חיצונית. את המערכת מעגנים לצדדים של המבנה על ידי שימוש במסילות או כבלים. יש מספר סוגים של תריסי רפפה והיתרון שלהם הוא אפשרות לקביעת זווית כניסת האור. החיסרון הוא שהם אינם מוגנים ולכן גם לא מחשיכים בצורה מוחלטת את חלל הפנים.

ד. תריס ונציאני – זו מערכת הצללה שאותה ניתן להפעיל באופן ידני ומכני או עם מנוע חשמלי. הפעלה ידנית ומכנית נשענת על השימוש במגנט או חוט, בעוד הפעלה חשמלית תלויה בסוג המנוע, בגודל המפתח ובעובי התריסים. את התריס הונציאני אפשר להרים, להוריד ולסובב.

איך בוחרים את התריס המושלם?

כמובן שאין רק דגם אחד של חלונות ותריסים שמתאים לכולם. הבחירה בתריס מסוים צריכה להיות פונקציה של טעם אישי וסגנון עיצוב. כדאי להתייחס גם לאופי השימוש בחלון ולשים לב בין ההבדלים של תריס לבית, לסלון ולחדרי השינה, לבין תריס לחדר עבודה, למשרד ולעסק.

בסופו של דבר, ההיצע הרחב של התריסים והחלונות אמור לפעול לטובת הלקוח. הדרך הנכונה לנצל את המגוון הזה היא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבדוק לעומת את המפרט הטכני של כל אפשרות קיימת.

Share Button