בית » מגזין » רעיונות לארוחת בוקר בימות השנה

רעיונות לארוחת בוקר בימות השנה

רעיונות לארוחת בוקר

רעיונות לארוחת בוקר

מחקרים רבים נעשו בארץ ובעולם בנושא ארוחות בוקר וחשיבותן לאדם, רוב החוקרים ומומחי התזונה ממליצים על ארוחת בוקר עשירה ומגוונת ויש הטוענים כי זו הארוחה החשובה ביותר ביום. ארוחת בוקר נועדה לספק את צורכי האנרגיה שהגוף זקוק להם לאחר היקיצה מהשינה בלילה, חשוב לזכור כי בלילה צמים לכן הגוף זקוק בבוקר לאנרגיה כדי לפצוח בעמל היום.

דיאטניות ואנשי מקצוע בתחום הרפואה והתזונה ממליצים לא לדלג על ארוחת הבוקר, ויש להקפיד על ארוחת בוקר קלילה ומזינה במיוחד אצל ילדים, אך הארוחה נחוצה גם למבוגרים בכל הגילים. אם אתם מחפשים רעיונות לארוחת בוקר שכל אחד יכול להכין בקלות מהמצרכים שיש בבית, כאן תוכלו לקבל רעיונות ומתכונים לארוחת בוקר טעימה ומשביעה שקל להכין.

דייסה משיבולת שועל

מתכון קלאסי לארוחת בוקר עשירה ומזינה המתאימה בעיקר לימות החורף כאשר קר בחוץ. אין כמו דייסה מקוואקר בשעות הבוקר כדי להזין את הגוף עם רכיבים חשובים ובריאים, את הדייסה אפשר להכין על בסיס חלב או מים, ותוך 4-3 דקות בלבד יש לכם ארוחת בוקר מדהימה שתשביע אתכם או את הילדים עד ארוחת הצהריים. כדי לשדרג את הדייסה אפשר להמתיק אותה וכדאי להוסיף מעט דבש, פרוסות של פירות כמו תפוחי עץ ובננות, קינמון וכו'.

ארוחת בוקר ישראלית

כל הישראלים אוהבים ארוחת בוקר קלאסית הכוללת לחם טרי מקמח לבן או מלא, ביצה מקושקשת, ביצת עין או חביתה, סלט ירקות ססגוני המכיל עגבנייה, מלפפון, חסה, בצל לפי הטעם ומעט ירק, ממרחים כמו גבינה לבנה, קוטג' וטחינה, גבינה צהובה, זיתים וכו'.

חלה מטוגנת

כדי לגוון מעט את ארוחות הבוקר בבית אפשר להכין חלה מטוגנת (פרנץ' טוסט). יש לטבול פרוסות לחם אחיד או חלה בבלילה העשויה מחלב וביצים, את החלה מטגנים במחבת במעט חמאה, אפשר להשתמש גם בשמן קנולה, ומעל החלה המטוגנת אפשר לפזר סוכר, להניח פרוסה של גבינה צהובה, למרוח ריבה או דבש וכו'.

שקשוקה עם תרד

אם אתם מחפשים רעיונות לארוחת בוקר מקוריות המתאימות גם לילדים, כדאי לכם לנסות את המתכון להכנת שקשוקה עם תרד. יש לקצוץ בצל שלם ולטגן את הבצל עד להזהבה, להוסיף שום קצוץ, עגבניות שרי חצויות או פרוסות של עגבנייה, להוסיף את עלי התרד השטופים ולבשל אותם כ-4 דקות עד צמצום הנוזלים, לתבל לפי הטעם ולהוסיף שמנת ולאחר מספר דקות מוסיפים את הביצים תוך כיסוי המחבת. חשוב לתקן את התיבול בהתאם לצורך ואפשר לשדרג את המנה עם גבינה צהובה מגורדת מעל השקשוקה, וכמובן כדאי לאכול עם לחם טרי ובריאותי.

ארוחת כריכים

אם אין לכם הרבה זמן ואתם מחפשים רעיונות לארוחת בוקר מהירה וקלה להכנה, כדאי לכם לפרוס לחם ולמרוח מטבלים וממרחים שונים, להגיש לצד ירקות, ואפשר להוסיף גם ביצה קשה בצד.

Share Button